11-11-22

Haft en relativt jobbig natt i natt. Vet inte om jag sovit eller inte, jobbigt. Gick iaf upp ca kl halv 8 idag ändå. Har varit ute och pw med älsklingen, anki och milla. Blev en runda i barnens skog idag. Efter det bakade jag lite fler goda nyttiga bullar och åt frukost. Smaskens!

Här är iaf receptet på mina bullar för dem som läser min blogg och kanske vill baka ngn dag. Tar typ ca 20 min att baka.

4 dl Kropsstempererat vatten
4 msk olja
1 tsk salt
1 paket jäst
Ca 10 dl grahamsmjöl

Ugn 225 grader

Börja med att blanda vatten, olja och salt i en skål. Smula därefter ner jästen och blanda med träsked till jästen är helt upplöst. Blanda sen i mjölet och knåda till en fin och jämn deg. Lägg på bakplåtspapper och pensla med lite ägg. Ställ dem sen i mitten av ugnen i ca 10 minuter.

Enjoy! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0